FAQ



Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord så klickar du bara på knappen "Glömt lösenord" på inloggningsskärmen. Det ställer automatiskt om ditt lösenord och skickar dig ett mail för att skapa ett nytt.

Har ni kundsupport via telefon?

Du kan nå kundsupport via mail, eftersom antalet supportfrågor är väldigt höga. Men vi lovar att svara på ditt mail inom 24 timmar.

Hur kan jag få / nå fler elever?

Bokning av ett paket är ett garanterat steg upp för din profil, det ger synlighet och räckvidd och det leder till att fler studenter ser din profil och skickar förfrågningar till dig. Vi garanterar det! Vi ger dig en retur-garanti på det :)

Varför har ni inte godkänt min bild?

Vi är angelägna om kvaliteten på profilerna. Rätt profilbild hjälper dig att locka fler studenter. Du kan hitta exempel på godkända profilbilder i administrationsdelen av din profil. Vanligtvis är bilder som inte följer våra instruktioner ogiltiga.

Varför är det obligatoriskt att ladda upp en profilbild?

En profilbild ökar dina chanser att få förfrågningar och för att hitta nya studenter. Det är också en form av validering, att du är en riktig privatlärare som är seriös i din undervisning. Det ger en viss säkerhet för oss och för studenterna. Det är mycket viktigt att meet'n'learn upprätthålls som en online-plattform med hög standard.

Jag fick inte ett bekräftelsemail

Kontrollera dina spam- och skräppost i din epostbrevlåda, ibland hamnar den typen av e-postmeddelanden där.

Jag mottar inte push-meddelanden till min telefon eller dator längre

Om det händer, gå till dina inställningar på meet'n'learn där hittar du alternativet att aktivera det igen. Detta kan hända på grund av programuppdateringar eller om du har raderat dina cookies.

Jag vill inte få e-postmeddelande som är relaterade till frågor och svar

Du hittar en unsubscribe-knapp längst ner i varje mail som kommer ifrån meet'n'learn.

Jag vill inte få öppna / använda förfrågningar

Du hittar en unsubscribe-knapp längst ner i varje mail som kommer ifrån meet'n'learn.

Kan jag avvisa direkta förfrågningar utan att ha ett aktivt paket?

ja! Du kan göra det direkt från e-postmeddelandet som du mottog från oss, eller i chatten på meet'n'learn-plattformen.

Jag undervisar inte för tillfället, kan jag ta en paus ett tag och fortsätta senare?

ja! Du kan antingen ställa in din profil på full kapacitet eller till och med avaktivera din profil, med det enkla alternativet att aktivera det vid ett senare tillfälle och ha sparat som du lämnade det.

Varför svarar inte studenterna på mina meddelanden?

Vanligtvis så beror det på svarets kvalitet. Så det är väldigt viktigt att skapa ett bra budskap med introduktions-val - tidigare erfarenheter. Det är inte tillräckligt bra att bara skriva in ditt telefonnummer.

Har jag tillgång till kontaktuppgifter för studenterna?

Nej. På grund av dataskyddsrättigheter så delar vi inte kontaktinformation från studenter och privatlärare till varandra. Du kan enkelt be om dem med ett meddelande via meet'n'learn.

Någon har publicerat en anonym referens i min profil

Informera meet'n'learns kundtjänst om detta genom att höra av dig till dem, så kommer det att tas hand om.

Referensen som publicerades är stötande

Vi är verkligen ledsna för det. Om något av det släpptes och publicerades, hör av dig till meet'n'learns kundtjänst, vi kommer att ta hand om det.

Hur ber jag om en referens

Du hittar alternativet för att be om en referens i samtalet med studenten på meet'n'learn samt på din instrumentbräda på meet'n'learn.

Hur döljer jag min profil från googles söknfunktion

Gå till inställningar -> Sekretess, där kan du inaktivera / aktivera din synlighet på Google. Ändringar tar vanligtvis 1–2 veckor. Det har att göra med Googles egna algoritmer, det finns det inget som vi kan göra åt det och vi kan inte heller påskynda processen.

Vad gör ni med min information?

Dina uppgifter är säkra på meet'n'learn och delas inte med någon tredje part.

Jag har raderat min profil, men den är fortfarande synlig i google

När du har raderat din profil och alla dina filer från våra servrar, det kan ta upp till 2–4 veckor för Google att registrera det och ta bort din information från sökresultaten. Eftersom att det har att göra med Googles egna algoritmer, det finns det inget som vi kan göra åt det för att påskynda processen.

Hur inaktiverar jag min profil

Gå till inställningar -> sekretess, där kan du avaktivera din profil. Ändringarna tar Google cirka 1-2 veckor för att inse och anpassa sökresultaten.

Så här tar du bort din profil

Gå till inställningar -> Sekretess, där kan du inaktivera din profil. Ändringarna kommer att ta cirka 1-2 veckor för Googles sökresultat för att inse och anpassas.

Varför betalar man månadsvis?

För att garantera minst ett lyckat möte så ökade vi paketets varaktighet till minst en månad. Vi har lärt oss att det ibland tar lite längre tid att kontakta studenterna, liksom den tid det tar att komma överens om villkoren för en privatlektion och det tar alltid mer än en dag. På så sätt kan vi ge dig en pengarna-tillbaka-garanti på meet'n'learn.

Hur avslutar jag min prenumerationsplan?

Gå till inställningar -> Automatisk betalning, du kommer att få se din betalningsplan och kan enkelt avbryta din löpande prenumeration med bara ett klick.

Jag vill ha en återbetalning

Skriv ett mail till meet'n'learn så vi tar hand om det. Glöm inte att lägga till IBAN i ditt meddelande.

Varför förlängde du automatiskt mitt pakets giltighet?

Alla bokade paket aktiverar en prenumeration på meet'n'learn, för att säkerställa obegränsade interaktioner med studenter och föräldrar. Detta anges också tydligt under boknings- och kasseringsprocessen för att aktivera ett paket. Dessa prenumerationer kan avaktiveras när som helst.

Mitt paket var giltigt fram till midnatt, varför debiterades jag?

Jag föredrar olika betalningsalternativ, är det möjligt att betala med SMS eller banköverföring? Paketet förlängs automatiskt runt klockan 12 på dagen. Så ett paket är vanligtvis inte giltigt till midnatt samma dag, utan fram till klockan 12 på dagen, så kom ihåg det om du vill inaktivera ditt paket.

Jag föredrar ett annat betalningsalternativ, kan jag betala med SMS eller banköverföring?

På meet'n'learn sköter vi ett stort antal betalningsmetoder. Du kan använda någon av de tillgängliga betalningsmetoderna för att aktivera ett paket.

Min betalning misslyckades av en okänd anledning eller har inte behandlades, vad är nästa steg?

De vanligaste orsakerna till misslyckade betalningar är att kortet har gått ut, du saknar täckning på ditt bankkonto, felaktigt CVV, online betalning har inte aktiverats för ditt kort. Om ingen av dessa verkar vara problemet, vänligen kontakta din bank.

Jag skulle vilja göra en utbetalning

Du kan enkelt göra utbetalningar när som helst från instrumentpanelen. Vi behandlar vanligtvis betalningar inom en arbetsdag.

Kan jag bara betala via meet'n'learn?

Nej, du kan välja vilken betalningsmetod som helst eller bara godkänna kontantbetalningar för dina lektioner. Med betalningar via meet'n'learn får du extra säkerhet vid annullerade lektioner och mycket mer.

Din fråga finns inte här? Kontakta oss!

Jag har glömt mitt lösenord

Om du har glömt ditt lösenord så klickar du bara på knappen "Glömt lösenordet" på inloggningsskärmen. Ditt lösenords ställs då om automatiskt och du kommer att få ett mail för att skapa ett nytt lösenord.

Har du kontaktat kundsupport via telefon?

Du kan nå vår kundsupport via mail, eftersom att antalet supportfrågor är väldigt höga. Men vi lovar att svara på ditt mail inom 24 timmar.

Jag letar efter en handledare, varför skickade du ett e-post meddelande till mig med handledningsförfrågningar?

Vi fann att många studenter som behövde privatundervisning också kunde erbjuda privatundervisning i andra ämnen som de är bra på. Det var därför vi trodde att du kanske skulle kunna vara intresserad av detta :)

Jag kontaktade en privatlärare, varför kontaktar andra privatlärare mig nu?

Du markerade rutan "Om privatläraren inte svarar, vidarebefordra min begäran till andra privatlärare" när du skickar begäran. På det sättet ser vi till att du lyckas med din sökning.

Genomför du en undersökning av handledarna?

Vi tror att det bästa kontrollsystemet är eleverna och föräldrarna där ute. Betygsättningen och referenshandledarna samlas hela tiden under tiden som lärarna är aktiva och undervisningen är synlig på dess profiler och ger en bra utsikt över lärarens egenskaper. Du kan också se om en lärares profil är verifierad med hjälp av symbolerna på deras profil.

Jag har kontaktat några handledare, men ingen av dem svarade

Vi gör vårt bästa för att ha aktiva handledare på plattformen för att säkerställa en hög svarsfrekvens på dina meddelanden. Här är ett tips: Spara tid och möda genom att skapa en öppen förfrågan. På så sätt kontaktas alla relevanta handledare i ditt område automatiskt och dina chanser att hitta en handledare ökar otroligt mycket!

Varför skickades min förfrågan till andra privatlärare?

Du markerade rutan "Om privatläraren inte svarar, vidarebefordra min begäran till andra privatlärare" när du skickar begäran. På det sättet ser vi till att du lyckas med din sökning.

Hur slutar jag att prenumerera på e-post?

Du hittar en unsubscribe-knapp längst ner på varje mail från meet'n'learn.

Hur raderar jag mitt konto?

Gå till inställningar -> sekretess, för att radera din profil.

Hur tar jag bort min förfrågan från Googles sökresultat?

Du kan radera din begäran, vilket kommer att resultera i att din förfrågan inte längre kommer upp på Googles sökresultat. Det kan ta upp till 1-2 veckor på grund av Googles algoritmer för att uppdatera resultaten.

Hur avaktiverar jag en förfrågan för att sluta få erbjudanden från privatlärare?

Du kan inaktivera din förfrågan. Logga in på meet'n'learn, i instrumentpanelen kommer du att se ett alternativ för att inaktivera varje förfrågan som du har skapat. På det sättet kommer nya handledare inte att kunna kontakta dig längre.

Jag gjorde en banköverföring till en privatlärares konto och han / hon svarar inte längre på e-post eller telefonsamtal.

Eftersom att vi inte är inblandade i transaktionsprocessen, så kan vi inte hjälpa dig med det. Men här är några tips: Du kan försöka med att kontakta privatläraren på nytt. Lämna en dålig referens på deras profil, vilket vanligtvis gör att de kommer att svara. Använd mötesbetalningar nästa gång så att dina pengar är skyddade mot bedrägeri.

Din fråga finns inte här? Kontakta oss!